WIADOMOŚCI

Red Bull dominuje w pierwszym treningu
Red Bull dominuje w pierwszym treningu
W pierwszym treningu przed GP Wielkiej Brytanii zdecydowanie dominowali kierowcy Red Bulla. Sebastian Vettel i Mark Webber jako jedyni zeszli z czasem poniżej 1 minuty i 20 sekund. Za dwójką Red Bulla znaleźli się kierowcy Brawn GP.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Jenson Button stracił do Sebastiana Vettela przeszło 0,6 sekundy.

W piątek na torze Silverstone jeździły tylko trzy bolidy z systemem KERS. Obaj kierowcy Ferrari oraz Heikki Kovalainen korzystali dzisiaj z systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Inżynierowie McLarena poddając w wątpliwość skuteczność nowego systemu na torze Silverstone potwierdzili, że chcą bezpośrednio porównać osiągi bolidu MP4-24 z KERS oraz bez niego. Z tego powodu Lewis Hamilton dzisiaj poruszał się bolidem bez systemu KERS.

Za najszybszymi, na piątym miejscu znalazł się Fernando Alonso oraz Felipe Massa. Do pierwszej dziesiątki weszli jeszcze: Jarno Trulli, Lewis Hamilton, Nico Rosberg oraz Giancarlo Fisichella.

Dobrze w treningu pojechał również Adrian Sutil, który wykręcił 11 czas, wyprzedzając Heikki Kovalainena, Nicka Heidfelda oraz drugiego kierowcę Ferrari- Kimiego Raikkonena.

Robert Kubica mimo wyraźnej poprawy bolidu F1.09 w Turcji, podczas pierwszego treningu na Wyspach zdołał wykręcić czas 1:21.801, który był najgorszym wynikiem. Polak sporo czas spędził w boksach, ostatecznie pokonując jedynie 16 okrążeń.

Trening przebiegł bez większych incydentów. Druga sesja treningowa rozpocznie się już o godzinie 15:00 czasu polskiego. Zapraszamy.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Sebastian Vettel

Red Bull

1:19.400 20
2

Mark Webber

Red Bull

1:19.682 19
3

Jenson Button

Brawn GP

1:20.227 20
4

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:20.242 29
5

Fernando Alonso

Renault

1:20.458 26
6

Felipe Massa

Ferrari

1:20.471 23
7

Jarno Trulli

Toyota

1:20.585 32
8

Lewis Hamilton

McLaren

1:20.650 26
9

Nico Rosberg

Williams

1:20.815 32
10

Giancarlo Fisichella

Force India

1:20.838 25
11

Adrian Sutil

Force India

1:20.913 22
12

Heikki Kovalainen

McLaren

1:21.021 22
13

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:21.103 24
14

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:21.179 27
15

Sebastien Bourdais

1:21.384 23
16

Timo Glock

Toyota

1:21.386 32
17

Kazuki Nakajima

Williams

1:21.489 26
18

Nelson Piquet Jr

Renault

1:21.525 30
19

Sebastien Buemi

1:21.590 37
20

Robert Kubica

BMW Sauber

1:21.801 16

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

77 KOMENTARZY
avatar
Punksnotdead

19.06.2009 12:50

0

Uuuu, dlaczego Robert z takim słabym czasem?


avatar
rKubica-fan

19.06.2009 12:52

0

z tego co wiem na początku tracił 5 sekund do najszybszych, później odrabiał straty


avatar
Arti23

19.06.2009 12:52

0

hmm, nie wiem co o tym sądzić. prawdą jest że pierwszy trening nigdy nie był odzwierciedleniem formy zespołu.


avatar
soltys1777

19.06.2009 12:54

0

na poczatku to wiekszosc krecila czasy na poziomie 1.28 ale na kazdym okr sie mocno poprawiali


avatar
gringo234

19.06.2009 12:55

0

Punksnotdead.. nie wiesz dlaczego? to proste, jak zwykle BMW psuje się u Roberta


avatar
PrymusF1

19.06.2009 12:55

0

Zobaczymy 2 trena :P


avatar
Iamer

19.06.2009 12:56

0

drugim treningu morze będzie lepiej


avatar
marbo1234

19.06.2009 12:57

0

treningi rzadko pokazuja jak jest naprawde dopiero sie okarze w kfalifikacjach


avatar
gringo234

19.06.2009 12:59

0

8. marbo1234 - zgadzam się w pełni, tylko dlaczego najmniej okrążeń i ostatni czas?


avatar
residentevil6

19.06.2009 12:59

0

według mnie to po prostu nie mogą znaleźć optymalnych ustawień dla bolidu Roberta, oby poprawili się na drugim treningu..


avatar
bacardi2

19.06.2009 13:01

0

marbo a co to są kfalifikacje?


avatar
rKubica-fan

19.06.2009 13:01

0

kubica wyjechał 30 minut przed końcem


avatar
Tivi

19.06.2009 13:03

0

a mnie cieszy postawa kierowcow "Indie! na przod!" oraz to ze toyota wraca do formy :]


avatar
residentevil6

19.06.2009 13:03

0

czego tak późno??


avatar
marbo1234

19.06.2009 13:05

0

9. gringo234 tak jak napisal 10. residentevil6 nie moga znalezc ustawien


avatar
raul

19.06.2009 13:05

0

Jak zwykle.Pewnie nie mogą z balansować lub kłopoty techniczne


avatar
walerus

19.06.2009 13:07

0

lallallaaaa... lalalalalalalaaaa..... i dupa...... Kubica wyjechał tak późno bo BMW w tym roku nie odpuści!!! Ale będzie ciasno w walce o pozycje 5-8..........


avatar
gp2009

19.06.2009 13:11

0

jakoś trzeba zakończyć ten sezon, więc do roboty!!! I odpowiednio pożegnać ostatni wyścig na Silverstone. Robert pokarze na co go stać w Q i na wyścigu.


avatar
orinocoPL

19.06.2009 13:13

0

Nooo, pewnie.Taktyka to podstawa. W qualach wypuszczamy pózno to na treningu tez, a co... Mam wrazenie, ze ustawienia sa do dupy, no ale to tylko trening.


avatar
krz08

19.06.2009 13:13

0

różnice nie są duże


avatar
robinho93

19.06.2009 13:17

0

mysle ze nie znow slaba forma bmw?! dobrze force india. brawo. czekam z niecierpliwoscia na kwal. i wyscig.


avatar
dadowski

19.06.2009 13:20

0

Ludzie jak możecie pisać, że tak słabe okrążenia Kubicy to wynik braku optymalnych ustawień. 2,4s w tym sporcie to przepaść nie mówiąc już o 6. Patrząc na ostatnie wyniki to cała stawka mieściła się czasem w 1,2s. Dlatego uważam, że problem jest poważniejszy ale mam nadzieję, że druga seria przyniesie bardziej optymistyczny czasy. Nie zgadzam się też z twierdzeniem, że treningi nic nie pokazują. Wręcz odwrotnie oglądając cały weekend można zobaczyć kto jest mocny i jakie może być ustawienie na starcie. A odbiegając lekko od tematu to nie podniecałbym się tak bardzo oświadczeniem FOTA. Takich informacji na linii FOTA-FIA i FIA-FOTA będzie jeszcze kilka w tym sezonie.


avatar
grzes12

19.06.2009 13:21

0

19 orincoPL "ustawienia są do dupy " jak zawsze ,no prawie zawsze .... Niestety nie mogłem oglądać treningu , czy ktoś mi powie co się "działo" z Robertem .


avatar
kamilas7

19.06.2009 13:22

0

Robercik jest słaby i tyle. A do tego auto ma jak ślimaka!!


avatar
Budda89

19.06.2009 13:25

0

Ech oczywiście niektórzy lepiej wiedzą kiedy bmw ma wypuszczac swoich kierowców... A Robert pewnie na mocno zjeżdżonym silniku...


avatar
kaeres

19.06.2009 13:30

0

Jak nie spadnie deszcz podczas wyścigu to skupimy się jedynie na rywalach Roberta :/ Smutny jest los kierowców w tym sporcie. Za dużo zależy od techniki.


avatar
dadowski

19.06.2009 13:31

0

23. grzes12 Co się dzieje? Silnik nie podaje jak trzeba i maszyna nie jedzie. Pół sesji spędził w boksie i jakaś poprawa była ale mimo wszystko duża strata do czołówki.


avatar
Raven89

19.06.2009 13:31

0

Robson problemy z samochodem ale pewnie dlatego,że jeździ na zużytym silniku.Jutro na pewno będzie lepiej.Myślę,że KUB wejdzie do Q3.Pole Position rozegra się między Red Bullem a Brawnami a w niedzielę i tak wygra Button :P :D Myślę,że tak z grubsza będzie to wyglądać :D


avatar
dadowski

19.06.2009 13:33

0

Wszyscy grają w piłkę a i tak zawsze wygrywa Button ?


avatar
Tivi

19.06.2009 13:33

0

24. kamilas7 - to samo mozna bylo powiedziec o buttonie, bez sukcesow totalne "zero" a dostal samochod -zaczal wygrywac, w f1 wszyscy kierowcy trzymaja ten sam(no moze zblizony),wysoki poziom jednak szokujaca jest tu roznica samochodow


avatar
orinocoPL

19.06.2009 13:36

0

25. Budda89-powiedz mi czy bmw zawsze musi byc inne? Czy zawsze musza robic wszystko od dupy manki? Majac trefny bolid nie lepiej wypuscic go jak najszybciej zeby popracowac nad ustawieniami? No? To nie jest do konca tylko moje zlosliwe gadanie, po prostu nie maja nic do stracenia i tyle. A silnik byc moze, ze wymienia na wyscig. 23. grzes12-no dokladnie, jak prawie zawsze. Choc z tym bolidem to nie juz dziwota...


avatar
Raven89

19.06.2009 13:37

0

Zauważyliście,że w Brawnach pojawił się nowy element nosa bolidu? Rozwiązanie prawie takie samo jak w Red Bullach.


avatar
Raven89

19.06.2009 13:38

0

OrinocoPL: Robert po prostu dociera używany silnik.Nową jednostkę dostanie już jutro na trzecią sesję treningową.


avatar
orinocoPL

19.06.2009 13:42

0

33. Raven89-prawdopodobnie masz racje, zreszta napisalem o wymianie silnika. Co nie zmienia faktu ze bmw nadeal robi stare bledy.


avatar
grzes12

19.06.2009 13:43

0

27 dadowski -dzięki Ech... oby mu znow nie wybuchł .A u Nicka wszystko ok ? 31 orinocoPL znów te "o" . Kiedy ja zacznę normalnie pisać ...he he he


avatar
marcze

19.06.2009 13:44

0

Porównajcie czasy Roberta do Nicka to raz, a dwa wyjechał pod koniec tylko na jedno okrążenie - niedogrzane gumy - a i tak poprawił swój osobisty rekord 3 sektora, po trzech okrążeniach byłby jeszcze lepszy


avatar
orinocoPL

19.06.2009 13:46

0

35. grzes12-spoko... nawet nie zauwazylem :)


avatar
robinho93

19.06.2009 13:55

0

moim zdaniem bmw wykonuje wlasny plan zadan i nie interesuje sie wynikami. Robert chyba ma jakies problemy z autem ale jak naprawia usterke to powinno byc nie zle. Ciekawe czy powalcz o Q3 i w Q3 oraz o pkt. Nie ma co dramatyzowac jest jeszcze duzo czasu do kwalifikacji.


avatar
renault f1

19.06.2009 13:57

0

Dobra postawa Renault w 1 treningu ;-)


avatar
pele2808

19.06.2009 14:14

0

??????????????????????????? 24. kamilas7 TO NIE ROBERCIK JEST SLABY TO BMW JEST DO DUPY


avatar
Pocisk

19.06.2009 14:21

0

22. dadowski - ma absolutną rację. Widać jak bardzo słaby bolid BMW odstaje od reszty stawki. Jeśli ktoś sądzi że 2,4s jest do nadrobienia to niech weźmie także poprawkę na to że czołówka jeszcze poprawi swoje czasy o 1 (a może i 2 s.), także gadka że realizują swój własny plan jest śmiechu warta. Chcecie wiedzieć jakie są problemy z autem Roberta? Problemem jest całkowicie chybiona konstrukcja, która fatalnie się spisuje na szybkich łukach.


avatar
michalde

19.06.2009 14:24

0

ja nie oglądałem treningu, gdyż nie miałem czasu. podejrzewam, że znowu zła strategia, złe korekty ustawień i zmarnowany czas nawaliły w jego bmw, aż Robert był ostatni. Kto sądzi, że zespół BMW Sauber jest dobrym zespołem? Mało osób. dla mnie ten team jest niczym, nie ma tam dobrych strategów. ostatnio troche pracuja nad autem haitfelda


avatar
residentevil6

19.06.2009 14:25

0

Jednostka napędowa nie dorównuje ferrari czy też mercedes. A błędna konstrukcja szkieletu i brak miejsca na KERS to swoją drogą. Do tego opóźniona praca nad podwójnym dyfuzorem.


avatar
lechart

19.06.2009 14:29

0

Trudno ocenić zaistniałą sytuację. Robert, wykonał najmniej okrążeń. Dlaczego? Gdzie jest przyczyna? Wie tylko on. Trzeba czekać i nie wyciągać wniosków, z tak małej ilości danych.


avatar
walerus

19.06.2009 15:02

0

Liczę na Alonso - ale chyba bolid mu nie pozwoli - miejsca 1-4 - pozamiatane....


avatar
Cypriano

19.06.2009 15:08

0

Gdzie można obejrzeć 2 trening w necie?? Proszę o linka


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:08

0

gdzie mozna obejzec trening oprocz justin bo tam komus dekoder szarpie?


avatar
hipcio

19.06.2009 15:10

0

mam ten sam problem... pomozcie


avatar
vpower

19.06.2009 15:15

0

http ://www .justin.tv/ dongizongi9 usunąć spacje


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:16

0

znalazlem :) http:// www. justin.tv/ dongizongi9


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:25

0

kurde co oni gadaja o silniku to roberta paddl?


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:26

0

no mowia ze robertowi padl silnik:(


avatar
vpower

19.06.2009 15:29

0

http://www. justin.tv/ imprtv komentatator pl


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:31

0

no komentator pl ale szarpany:)


avatar
Raven89

19.06.2009 15:32

0

Force India szaleje :D


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:35

0

Sutil wymiata:) komentator przestal szarpac:)


avatar
Shallan

19.06.2009 15:41

0

No, to BMW bez punktów w niedzielę...


avatar
residentevil6

19.06.2009 15:50

0

Dosłownie klapa. Zostało 40min a Kubica nie wyjedzie, bo ma problemy z bolidem...


avatar
zorroagi

19.06.2009 15:54

0

Czy oprócz justin.tv można w necie gdzieś jeszcze oglądać trening?


avatar
david9

19.06.2009 15:54

0

http://adotri.com/Sports.htm


avatar
residentevil6

19.06.2009 15:59

0

Robert wyjechał


avatar
gumisss111

19.06.2009 15:59

0

KUB wyjechal na tor


avatar
rys39

19.06.2009 16:04

0

Kubica 14


avatar
residentevil6

19.06.2009 16:10

0

11


avatar
bolo1

19.06.2009 16:11

0

maskują się :)


avatar
gumisss111

19.06.2009 16:13

0

8


avatar
residentevil6

19.06.2009 16:13

0

Już 8


avatar
maciejo212

19.06.2009 16:14

0

nie jest źle


avatar
residentevil6

19.06.2009 16:14

0

Wymieniali jednostkę napędową?? Orientuje się ktoś??


avatar
residentevil6

19.06.2009 16:34

0

jest 11


avatar
gato92

19.06.2009 16:36

0

2 seria i 11 troche lepiej da chłopak rade


avatar
Skoczek130

19.06.2009 21:28

0

No RBR ładnie się poprawiło. Brawn GP jednak zawsze nie pokazywało pełnego potencjału na treningach, więc jestem dobrej myśli. Robert niestety znowu pechowo, jednakże liczę na to, że będzie dobrze.


avatar
Fiorentini

04.07.2009 23:16

0

Co za kretyni znowu Robert nie mógł przez swój zespół wywalczyć lepszego miejsca w treningu.


avatar
riqoor

01.03.2010 23:27

0

Zdecydowanie najładniejszy bolid. Malowanie w kosmos wyje*ane.


avatar
argas

02.03.2010 07:30

0

to miała być ironia tak? :>


avatar
riqoor

02.03.2010 14:39

0

Nie serio mi się podoba.


avatar
fantavision

24.11.2012 11:14

0

Taka ciekawostka: bolidy F1 nie są od jakiegoś czasu malowane a oklejane foliąwysokotłoczoną. Powód? Powłoka lakiernicza jest cięższa od folii. Brzmi absurdalnie ale to prawda.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu